Programma van 8 tot 9 sep. 1918



Brochure

Bron: FelixArchief nr. 1968#124

Deze tekst werd automatisch gegenereerd op basis van gescande pagina’s met OCR-software. Door de diverse historische lettertypes gebeurde dat niet altijd foutloos.

Toon alleen de facsimile’s van dit programma



RI BB Y

88-96, Lo­za­nastraat, 15, Hui­de­vet­ters­straat en 20 Bij­hui­zen

De Groot­ste en Best­be­ken­de

VER­VE­RIJ en WAS­SCHE­RIJ

Rei­ni­gen en in 't nieuw­was­schen van klee­de­ren en kos­tu­men. Ver­zorg­de be­die­ning, het fat­soen wordt be­hou­den. — De groot­ste spe­ci­a­li­teit ter plaat­se voor het ver­ven van ge­maak­te klee­de­ren en kos­tu­men en nieu­we stof­fen voor den ver­koop. Ook wol­len sargiën voor man­tels.

DE BESTE PRO­DUK­TEN DE MEEST BE­KWA­ME WERK­LIE­DEN I SPE­CI­A­LE IN­RICH­TIN­GEN en OR­GA­NI­SA­TIE!

Ra­di­ca­le Ver­be­te­ring

in den dienst der

COLS en MAN­CHET­TEN

min­der sleet en stij­ver dan vroe­ger.

DE BESTE TOI­LET­ZEEP blijft nog al­tijd

Wacht U voor na­maak­sels. — Eenig de­pot­hou­der der

Zeep­zie­de­rij RASSE Brus­sel

VELD­STRAAT, 54, BOR­GER­HOUT

Ik koop aan den hoog­sten prijs! Uur­wer­ken, Chro­no­me­ters, Pen­du­len, Wek­kers en Ju­wee­len,

Ver­an­de­ring van Uur­wer­ken in arm­ban­den-uur­wer­ken

— Goud en Zil­ver —

ROUS­SE­AU

—1 4, Of­fe­ran­de­straat, 1 4

Spe­ci­a­list voor Chro­no­me­ters en met re­pe­ti­ties, als­ook van oude stuk­ken.

Al de uur­wer­ken en pen­du­len door het huis ver­kocht heb­ben 3 JAAR waar­borg.

KINK­HOEST VER­KOUD­HEID, VAL­LING

De he­vig­ste aan­val­len van Kink­hoest of Slijm­hoest ge­ne­zen bin­nen de veer­tien dagen met

Chris­ti­a­na Bal­sem

en Si­roop

Prijs: Re­me­die com­pleet fr. 2. Sü

(ïroote En­gel­sche Apot­l­wek

Fal­con­plein 35 »n Lange Koepo'ort­straat 24

ANT­WER­PEN

Lto (Pétpo­po­le

0nöep­soi­s6

N. M. van Ver­ze­ke­rin­gen ge­sticht in 1900 VRAAGT GOEDE AGEN­TEN

voor hare nieu­we af­dee­i­ing

GE­MAK­KE­LIJK WERK HOOG COM­MIS­SIE­LOON

Leysstraat 19

ANT­WER­PEN

\ EU­MA8­TI­HE

Schoon heids pro­dukt

Ver­ze­kert op allen ou­der­dom de volle ont­wik­ke­lin­gen vast­heid der

3i Bour­la straat* 3

IN­STI­TUUT

Tol­straat, 69, Ant­wer­pen. (Tram­lij­nen 1, 3, 4,5.)

Bon­ding­leer-Dans­kunst-Schooflheids­leer-Ge­woon­ten-Ge­brui­ken

Te be­gin­nen met Woens­dag, 2 Ok­to­ber 191f>, Her­ne­ming der Win­ter-leer­gan­gen, om­vat­ten­de de aan­leering van alle klas­sie­ke -, fi­guur- en mo­der­ne sa­loon­dan­sen, ais: Een- en Twee­stap, Bos­tan­go, Drie-Bos­ton, Tango, Schotch-Ti­me, Maxixe, Roy­al-Bos­ton, Lu­lu-Fa­do, Hésita­ti­on-Wals, Ka­na­rie-dans, Fox-tro­to­lay

In­schrij­vin­gen wor­den van af heden tot ui­ter­lijk 30 Sep­tem­ber, da­ge­lijks aan­ge­no­men tus­schen 3 en II uren iTo­ren­uur) — Bij­zon­de­re les­sen in ’t In­sti­tuut en ten huize. —

— Pros­pec­tus op aan­vraag —


bl] de St. Ja­cobskerk Ant­wer­pen

QLAS-NEUS­N1J­PERS In ele­gan­ten vorm en goed pas­sen­de. Steeds voor­dee­li­ge prij­zen. Vak­kun­di­ge be­die­ning.

BliJEC­TRX­SCHE AR­TI­KE­LEN Het ma­ga­z­Qn to oen van 9 ure tot 20 ure (T.U.). — Ge­slo­ten op Zon- en Feest­da­gen.

ECOLE SPE­CI­A­LE

BI­ZON­DE­RE SCHOOL

19, HOP­LAND, 19

ÄNTW­B8PEU

Vlaamsch of Duitsch » Fransch

of En­gelsch of Snel­schrift

» Spaansch » Boek­hou­den

» Ma­chien­schrift

#5 Fr. per maand

(2 les­sen per week)

Bi­zon­de­re Les­sen 2,50 Fr. per les.

Pros­pec­tus N° 7 Op aan­vraag.

NIEU­WE LEE­fiGÄNGBN Men meldt dat er nieu­we leer­gan­gen ge­vormd wor­den vaa Vlaamsch, Duitsch, Fransch, Spaansch en En­gelsch als­ook van Boek­hou­den, Han­del, Snel­schrift en Ma­chien­schrift. — De prij­zen dezer leer­gan­gen zijn vast­ge­steld op 5 fr. per maand, aan­vang 1 en 15 Sep­tem­ber 1918. — In­schrij­vin­gen wor­den aan­ge­no­men in de ECOLE SPE­CI­A­LE, HOP­LAND 19.

Voor­be­rei­ding tot het exaam van Boek­hou­der en Ex­pert-Boek­hou­der te Brus­sel. De Be­stuur­der,

J. VAN SCHAE­REN.

T. DE PRINS & G"

Ge­bre­ve­teerds Ma­chien­bou­wers

38, Änf­cu­Jef­peo

Schrijf-, /{eken-Xo­pij-, en an­de­re Bu­reelmçtchie­nen.

Spe­ci­a­li­teit van her­bouw­de ma­chie­nen van alle mer­ken.

Ame­rikàan­sche Rureel­meu­bei­en

BU­REEL­BE­NOODIGD­HE­DEN,

RU­BANS, CAR­BON- en WAS­PA­PIER, INK­TEN, enz. enz.

Werk­huis bij­zon­der in­ge­richt met mo­der­ne ma­chie­nen en elek­tri­sche drijf­kracht voor het her­stel­len van alle Schrijf-, Re­ken-, Ko­pi­eer- en an­de­re ma­chie­nen.

Ver­koop, Ver­wis­se­ling en In­koop van alle Mao­bie­nen.

CAIS­SE EN­RE­GI­STREU­SE NA­TI­O­NA­LE, enz.

Een re­gel­ma­tig werk­tuig­kun­di­on­der­houd per gen uit­ge­voerd,

abon­ne­ment ver­groot de

door be­kwa­me­jljÉfefc' duur­zaam­heid

en er­va­ren der ma­chie­nen.


HET GE­HEIM DER GRA­VIN

Ele­ono­ra de Cli­son leeft gansch af­ge­zon­derd in haar kas­teel. De mar­kies de Laval stelt be­lang in deze af­ge­trok­ken vrouw. Hij richt een feest in, in de hoop haar daar te ont­moe­ten en haar zijne lief­de te ver­kla­ren.

Zon­der­ling ge­noeg na zool­ang ver­la­ten en een­to­nig ge­leefd te heb­ben, be­slist zij het feest bij te wonen. Hare ver­schij­ning maakt veel ophef, en de ge­nocdig­den doen moei­te om haar op te vrool­ij­ken.

Mar­kies de Laval maakt ge­bruik van een oog­en­blik dat hij met haar al­leen is om hare hand te vra­gen; doch Ele­ono­ra wei­gert en zegt dat hare smart zoo diep is, dat zij on­ver­mij­de­lijk, door hare droef­heid, het geluk zou ver­bre­ken van den per­soon aan wiens zijde zij zou leven. Noch vreug­de, noch mu­ziek kan haar in vrool­ij­ker stem­ming bren­gen, en met moei­te kan zij hare tra­nen be­dwin­gen.

Een te­le­gram van den jon­gen hout­ves­ter, Henri Era­cle roept haar terug. Deze smeekt haar aan­stonds den be­stuur­der te komen be­zoe­ken, de­wel­ke plots is ziek ge­val­len, en eene ver­o­pen­ba­ring ver­langt te doen. Ele­ono­ra ver­trekt en wordt aan de sta­tie door Henri op­ge­wacht. Nau­we­lijks heeft zij den jon­ge­ling ge­zien of eene zon­der­lin­ge aan­doe­ning grijpt haar aan, en al­hoe­wel zij hem vroe­ger nooit ont­moet­te schijnt hij haar niet vreemd toe.

Henri wordt de vriend van ie­der­een, en de werk­lie­den wer­ken met vreug­de onder zijne lei­ding.

Men ziet dat Ele­ono­re, die vroe­ger zoo een­zaam . leef­de, ge­noe­gen vindt in het ge­zel­schap van den jon­ge­ling, die haar ze­ke­ren dag zij­ner jeugd ver­haalt.

Zijn vader was ook een af­ge­trok­ken man, doch goed en be­min­ne­lijk. Voor­al­eer te ster­ven, had hij hem eenen brief over­han­digd, die ge­richt was aan no­ta­ris Nau­dier en aan wien hij dezen on­ge­schon­den moest af­le­ve­ren,

Mw. Ele­ono­ra de Cli­son was nooit zoo goed voor haar dienst­per­so­neel. De kin­de­ren lie­ten niet na haar da­ge­lijks bloe­men te geven. Van haren kant doet zij er immer op de kamer van Henri plaat­sen. Ge­du­ren­de eene wan­de­ling, wor­den zij door de lief­de over­won­nen en zij om­hel­zen el­kaar. In hunne vreug­de be­slui­ten zij eene reis te on­der­ne­men.

Op het oog­en­blik *van ver­trek komt no­ta­ris Nau­dier bin­nen en over­han­digt aan Ele­ono­ra den brief, die Henri hem gaf, bij de dood zijns va­ders, en de­wel­ke het vol­gen­de in­hield:,

Beste No­ta­ris,

Daar gij een mij­ner oud­ste en trouw­ste vrien­den zijt, kom ik u ver­zoe­ken over mij­nen zoon te waken. Na over­tuigd te zijn van het slecht ge­drag mij­ner vrouw, heb ik ver­der on­der­een val­schen naam ge­leefd, om eenig­zins het ver­le­den te ver­ge­ten. Hier­bij ge­voegd de ver­schil­len­de be­wij­zen en pa­pie­ren van mij­nen zoon.

Uw vriend, Ge­or­ges de Laval.

Ele­ono­ra de Cli­son, heeft dus de ver­ze­ke­ring dat de jon­ge­ling aan wien zij haar hart heeft ge­schon­ken haar eigen zoon is.

Een zie­le­strijd le­vert zich in haar bin­nen­ste en met ver­mor­zeld hart be­slist zij hare fout in verre stre­ken te gaan uit­boe­ten.

Kort daar­op schrijft zij aan Henri de volle waar­heid, hem als ei­ge­naar aan­stel­len­de van het kas­teel en hem te­vens ver­gif­fe­nis af-smeek­en­de.

In het diep­ste zijns har­ten ge­raakt, snikt hij en zegt dat het lot zij­ner moe­der niet ver­an­derd is en zij al­tijd de­zelf­de af­ge­trok­ken vrouw zal blij­ven.

DE KUNST OM TE TROU­WEN

Paul Bois, is een on­ver­be­ter­lij­ke ver­kwis­ter, tot groot spijt van zij­nen vader, de fa­bri­kant der al­lom­ge­ken­de bit­ter­pee « J’en bois», en die zou wil­len dat zijn zoon de rijke kof­fie­han­de­laar­ster, we­du­we Le­meil­leur, huwde.

Paul is niet op­ge­zet met deze ver­bin­te­nis, en om hem tot dit hu­we­lijk aan te spo­ren, krijgt hij van zij­nen vader een exem­plaar van het boek­je: « De kunst om te trou­wen ».

Paul vindt daar­in iets, dat hem aan­be­langt. « Nie­mand kent ons beter dan onze knech­ten; als gij het ka­ra­ker uwer toe­ko­men­de wilt ken­nen, wendt u dan tot hare meid. Zijn hare in­lich­tin­gen goed wees dan ge­rust, want men moet zon­der ver­wij­ten zijn, om goed te staan bij zijne on­der­hoor­i­gen. » Die me­tho­de schijnt uit­mun­tend, en Paul be­sluit ze zon­der dra­len toe te pas­sen.

Hij ver­trekt ter­stond naar de woonst der jonge we­du­we; maar maakt on­der­weg ken­nis met Ger­tru­da, een schoon jong meis­je.

Het toe­val dient hem uit­ste­kend, want een nieu­we knecht biedt zich juist aan bij de we­du­we Le­meil­leur, en hij haalt dezen over om zijne plaats als ka­mer­knecht voor een maand af te staan, en alzoo het ka­rak­ter zij­ner aan­staan­de beter te kun­nen be­stu­deeren.


xtttinwttt­Piq

$ » Ge­bruikt tij­dens de Poos in de tónk­za­len; !

I Extra Ger­sten 1/2 0.30

ij Blon­de » 0.45

Kof­fie, 1.10

Melk 0.90 S

I Gro­seil­le, Gre­na­di­ne 1.10— Li­mo­na­de 0.60

Pu­blie­ke Ver­toorn ngen met Mu­ziek

Zon­dag 8 Sep­tem­ber, om 4 en 8 1/2 t. u. en Maan­dag 9 Sep­tem­ber, om 8 1/2 t. u.

1. Fi­naal 4e Or­gel­symp­ho­nie C. M. Widor

2. De Bisons te By­al­ovitch

3. Cop­pe­lia (Bal­let) L. De­li­bes

, Het GE­HEIM der GRA­VIN

Dra­ma­tisch film­spel in 4 dee­len, met HER­MI­NE KOR­NER in de hoofd­rol.

Ie en 2e deel

5. Ro­man­ce in Fa, voor viool L. Van Beet­ho­ven».

Heer Edm. De Herdt.

6. HET GE­HEIM DER GRA­VIN

3e en 4e deel

Ber­loht voor de Avond­ver­toon tngen. — Om de mu­ziek­uit­voe­rin­gen niet­te sto­ren, zal het pu­bliek da* de plaat­sen van het Ge­lijk­vloer» bezet, al­leen­lijk toe­gang heb­ben tot de La­va­to­rys en IV. C. (voc'f dames en hee­ren) In­ge­richt ln den Win­ter­tuin en ln het Kof­fie­hui» (toe­gang lar 1rs de Mar­me­ren Zaal),

Ge­bruikt tij­dens de Poos in de Drink­za­len: |

Extra Ger­sten 1/2 0.30 I Kof­fie, 1.10

Blon­de * 0.45 | Melk 0.90

Gro­seil­le, Gre­na­di­ne 1.10— Li­mo­na­de 0.60

7 DE KUNST OM TE TROU­WEN

Nieuw blij­spel in 4 dee­len, met VlGO hRSEN in de hoofd­rol Ie en 2e deel

8. Wals E. Wald­teu­fel

9 DE KUNST OM TE TROU­WEN

3e en 4e deel.

BE­RICHT: Het is streng ver­bo­den plaat­sen voor te be­hou­den.

Om stoor­nis te be­let­ten, zal tij­dens de avond-ver­toon­in­gen de uit­gang der Be­ne­den­plaat­sen langs den Tuin; die der Gaan­de­rij­en langs de Sta­tie­plaats ge­schie­den.

L. W. Het be­stuur voor­be­houdt zich het recht den spel­wij­zer te

ver­an­de­ren.


Alles gaat goed tot­dat een min­naar der jonge we­du­we, schil­der Du­ver­nis, in hem den ver­kwis­ter her­kent en hem als een ge­luk­zoe­ker ver­denkt. De jonge we­du­we wil de po­li­tie ver­wit­ti­gen, maar Du­ver­nis weer­houdt haar en be­looft den nacht in huis over te bren­gen om op haar te waken. De we­du­we neemt aan doch vast be­slo­ten den mis­da­di­ger des an­de­ren­daags aan de deur te zet­ten.

’s Nachts doet zich hevig ge­rucht hoo­ren. Geen twij­fel. De ge­waan­de knecht plun­dert het huis. De we­du­we, Du­ver­nis en de mei­den gaan ge­wa­pend naar be­ne­den om den dief te be­trap­pen. Het ge­rucht doet zich we­der­om hoo­ren, en allen gaan op de vlucht. De po­li­tie komt, maar in plaats van den dief vin­den zij... eene kat, die langs de schouw was bin­nen ge­dron­gen.

’s Mor­gens be­reidt de we­du­we zich om den schrik­ba­ren­de knecht bui­ten te zet­ten, wan­neer er wordt ge­beld. Paul opent de deur en staat voor het lieve meis­je dat hij op den trein heeft ont­moet Zij her­kent hem en ver­telt aan hare vrien­din, we­du­we Le­meil­leur, de ont­moe­ting die zij ge­daan heeft en maakt haar de naam be­kend van den­ge­ne, die haar als knecht dient.

Op het­zelf­de oog­en­blik komt een brief van vader Bois die be­droefd is over de ver­dwij­ning van zij­nen zoon, en aan de we­du­we de plan­nen van Paul be­kend maakt: Ah! de schelm! Hij dringt bij haar bin­nen om haar af te spie­den, en zij be­sluit den fop­per nu zelf te fop­pen. Zij be­last hem met al het vuil werk. En om hem een der val­sche be­wij­zen van haar ka­rak­ter te geven, ver­klaart zij hare vrien­din geruïneerd, en laat haar toe bij haar te blij­ven als ka­mer­meid en niet meer als vrien­din. Welk een mon­ster van een vrouw! denkt Paul. Aan­stonds­doet hij zijn best om Ger­tru­da, welke de bed­roei­de speelt, te troos­ten.

Bij het spel. is zijn hart sef­fens door Ger­tru­da in­ge­no­men, en het ge­dacht de jonge we­du­we te huwen ver­laat hem to­taal.

Wan­neer ein­de­lijk de ont­knoo­ping komt, moet vader Bois er voor goed van af zien de bit­ter­peeën « J’en Bois » met de kof­fie « Le­meil­leur » te ver­ee­ni­gen, maar hij krijgt in­te­gen­deel, de mooi­ste schoon­doch­ter die men kan vin­den.

Aan­staan­de Week Bui­ten­ge­woon Pro­gram­ma

Eer­ste ver­toon­in­gen van

Aandoénlijk dra­ma­tisch film­spel in 5 dee­len Oor­logs­epi­so­de ten tijde van Na­po­le­on, mees­ter­lijk ver­tolkt door MKDV CHRIS­TIANS 8c E. K- TITZ Prach­ti­ge film

Rot­ter­dam - Am­ster­dam

Op­hef­ma­kend de­tek­tie­ven­spel in 4 dee­len

VIGGO LAR­SEN

in de hoofd­rol.

SYN­DI­KA­LE KAMER DER

Ki­ne­ma’s en Bij­vak­ken van Ant­wer­pen

Aan het ge­acht Pu­bliek,

De ge­du­ren­de stij­ging der prij­zen van alle be­noodigd­he­den tot ons vak, zooals Fil­men, Kolen, Elek­tri­ci­teit, Gas, Mu­ziek, On­kos­ten, enz. enz. heeft de Syn­di­ka­le Kamer der Ki­ne­ma’s en Bij­vak­ken er toe ge­dwon­gen, de prij­zen der plaat­sen van af H SEP­TEM­BER in ai de Ki­ne­ma’s der Stad te ver­hoogen.

Diens­vol­gens zul­len in ons lo­kaal de prij­zen der plaat­sen van af ZON­DAG 15 SEP­TEM­BER als hier­on­der vast­ge­steld wor­den: Voor­be­hou­den (Ie Gaan­de­rij voor­kant) Fr. 2.00

Be­ne­den­plaat­sen » 1.00

Ie Gaan­de­rij (Zij­kan­ten) » 0.75

2e Gaan­de­rij » 0.50


Ouil­lau­me CAMPO

Kunst­han­del

Oude en he­den­daag­sche schil­de­rij­en Adres en bij­zon­de­re Kunst­ga­le­rij

Pa­ro­chi­aan­straat» 4

ANT­WER­PEN

Be­sten­di­ge Ten­toon­stel­lin­gen: van 11 tot 6 ure Zaal Wij­nen, Meir. 47 Ga­le­rie La­mo­ri­nière, Meir, 75. Zpal Buyle, Meir, 129.

Salon Campo, Le­o­pold­straat, 51. Schat­tin­gen, Waar­deerin­gen, Open­ba­re ver­koop­l­n­gen, enz.

De per­so­nen welke oude of mo­der­ne

schil­de­rij­en wen­schen te ver­koop­en be­ta­len com­mis­sie al­leen In geval van ver­koop,

Schoen­heids­ge­stic­fat

3, BOUR­LASTRAAT

SCHOON HE1DS­VER­PLE­GING en PRO­DUK­TEN voor de TINT, EN BUSTE. — MA­NU­CU­RE. MAS­SA­GE HAAR­VERF HENNÉ Mo­del­len voor het nieuw Coif­fu­re

Lava Ge­broe­ders

PA­PIER­HAN­DEL

Boek - en Steen­druk­ker ij!

BOEK­BIN­DE­RIJ

J{opI­and 22, jVnt­wer­pen |

Bou­che­rie du Sud

Huis van ver­trou­wen. — Ge­sticht in 1884

/V Cor­ne­lis­sen-/\erts

85, ZUI­DER­LEI, 85, /ANT­WER­PEN

Beste kwa­li­teit VLEES­GH aan ma­ti­ge prij­zen

Stuls­leerL -voor Zou­ten xx URoo-teen.

Men be­stelt ten huize

Title dagen ver­krijg­baar

BOUIL­LON aan 0.40 de liter

Brou­we­rij­en AR­TOIS Naam­l­LEu­veN­happ'1

Ma­ga­zijn: - De­pots van Ant­wer­pen - Bu­reel:

62, Vlaam­sche Kaai, 62 | 25, Gij­ze­laars­straat, 25

BOCK « PIL­SEN » FONCÉE (Mu­nich) DUB­BEL GER­STEN (Bavière) en B S T bij­zon­der ta­fel­bier in vaten en in fles­schen BOCK­sPIL­SEN, in ver­bruik AL­HIER


“JS­SfSS“ aile soor­ten ZEE­PEM

(met Band­jes)

zooals Mai­sche Zee­pen, Witte Zee­pen, Toi­let­te Zee­pen en al wat den wasch aan­gaat, zijn en blij­ven nog al­tijd Klap­dorp, 51, Ant­wer­pen en bij­hui­zen: St. An­to­ni­us­straat, 1 en Kat­he­lij­ne­vest, 12, Ant­wer­pen.

Turn­hout­sc­ne­baan, 85, Bor­ger­hout

in 't groot F. VAN DER STUYF in ’t klein

Brengt uwe OUDE HOE­DEN naar de

V HOE­DEN­MA­KER

H. VAN DE KER­CK­HO­VE-VAN EYNDE

DAM­BRUG­GE­STRAAT, 22. ANT­WER­PEN waar men er ga­nech Nieu­we Hoeaen van maakt en naar het laat­ste model.

Lo­ti­on Ess - Hoya - Corn osa

40Q0 I Ge­sticht! in Sep­tem­ber 1893 | 1Q1R I0C70 I be­staat 25 volle jaren 1 I >7 I O

De Lo­ti­on Cor­no­sa is een haar­wa­ter die de pe­lief­cens doet ver­dwij­nen en het uit­val­len van het haar belet (ver­sterkt den haar­wor­tel).—Be­kroond met Ee­re-di­plo­ma te Oos­ten­de 1904. — Gou­den en Zil­ve­ren Me­da­lie in de In­ter­na­ti­o­na­le Ten­toon­stel­lin­gen van Ant­wer­pen 1894, Char­le­roi 1895, Mons 1890. — Gou­den Me­da­lie in de Ten­toon­stel­ling Ru­bens­krl­ng 1896 — (Beste geker.d Haar­wa­ter) —

JULES DE MOL­DER

29, Kam­men­straat, 29 (bij de Naii­o­na­lesi­raat)

Eenig huls waar men nog ver­schil­li­ge oud ge­ken­de HAA8­VEHWEN kan be­ko­men voor haar en baard. Eau Lit­to­ral, La Ras­tic, See­gers, He­le­na, Lo­ti­on Fel­ton, Eau Royal, Le Régénéra­teur, Somp­ton. New Lon­den. L’Hen­nah Egyp­tien Tein­tu­re au Hennée.

Groote keus van AT­TA­CHEN met en zon­der steen­tjes. (Re­pa­ra­ties van At­ta­chen).

Klee­de­ren in allen aard

Huis Ge­zus­ters Coo­p­man

Bij­zon­der­heid van Kos­tuums Tail­leur

13, HO­BOKEN­STRAAT, 13

STOOM­VER­WE­RU EN BLEEK­E­RU

TI­OOFDH'JIS PE­LI­KAAN Si RAAT. 100 FA­BRIE­KEN FA­BRIEKS­TRAAT.34 > ANT­WER­PEN

jj’fvjçBUHi.​aZ'« IN S1»0 EN PRO­VIN­CIE

MEK­j­tJV/EKC tap/jt­klop­pehm —

-Ver­trek­uren der irei­nen ANT­WER­PEN-BRUS­SEL Jjp 5.37 — 5.37 - 8.57 to­ren­uur.

l| Ver­trek­uren der trei­nen BRUS­SEL-ANT­WER­PEN

5.58 — 12.18 - 5.43 to­ren­uur.

.§3 sau­rai üni­ri­i­i­iiîjiiii iii­ui­ui iuuim imnuii üiiÿai­ni­i­ri"- sraüüi is­nn­ri! üî?

Groote $toom­kof­fie­bran­de­rij

BRASI LIANA

Edou­ard PHI­LIPS, Kam­men­straat 39, Ant­wer­pen

Spe­ci­a­li­teit van fijne kof­fies. Le­ve­raar van ver­schei­de­ne Mu­sic-Hall Bij­zon­de­re voor­waar­den voor Schouw­bur­gen, enz.

DU­CHEY­NE Ei­er­markt, 35,

ANT­WER­PEN

.. en leek­e­nin­gen op Klee­de­ren en Bloe­zen.

— Da­men-N ieu­wig­he­den —

POINTS CLAIRS KAN­TEN

www\Wi\%vwuvw­w­vN

01229714


Aan­staan­de Week: Öüifce­ne­jeuüoof) Pt»og­pat­n­fl)a

Eer­ste ver­toon­ing van

De klei­ne Gra­vin

Aandoénlijk dra­ma­tisch film­spel in 5 dee­len Oor­logs­epi­so­de ten tijde van Na­po­le­on, mees­ter­lijk ver­tolkt door MADY CHRIS­TIANS en E. K. TITZ

Prach­ti­ge film.

fc'I Rot­ter­dam = Am­ster­dam

iit

Op­hef­ma­kend de­tek­tie­ven­spel in 4 dee­len

YIGGO L-AIR/SIEILT

in de hoofd­rol.

Jan Bou­cher­ll. — Z. N. A. 31157 - 6-9-18